Monday 3 September 2012

rumah terbuka AL-IKRAM

Assalamualaikum.......
al kisah begini...
hehhehe....
dalam kul 10.30 saya baru saja siap lipat2 baju, kak rahimah tlipon, jemput g umah terbuka. sya da terpinga- pinga cari alasan supaya x nak pg.....jahatkan???
tp, terdetik plak; x baik berbohong, memg tengh free....saya pon ckp saya segan sorang2 kwn lain x de. akak ckp die nak amek skung. i have no choice, "ok la kak".

dalam jamuan itu......
sgt best, penuh dgn intipati, semua yg hadir di sajikan dgn santapan rohani, ade ceramh n nyanyian nasyid yg digubah sendri dr wakil al- ikram. kekaguman saya melonjak tinggi bila, yg dtg membawa keluarga bercorakan islam, itu yg saya inginkan.........

saya ambil satey sahaja sbb malu, berlalu pergi kat meja hujung sbb malu(ramai laki plak).....eeerrrkkkkk, pastu Alhamdulilah gang manipal saya datang. itu kan satu penemuan yg x disangka sangka????hheheheheh...... bermula suatu yg indah disitu, sharing2 dan lain2 lagi.......
pastu, saya berjumpa dgn lect maf 320 pn.......bin rahmat....lg satu bende yg x disangka- sangka....
suke......suke.....yeayyyyyy...yeeaaaayyyy!!!!

sya amat kagum dengn keluarga kak rahimah, mase die ambil sya di AYAM, radio kereta berkumandang lgu islamik, ank die yg 10 bulan bising ikut rentak lagu itu.....hehheh
ank pertama beliau ANAS, darjah 1 asyik baca surah2 pendek, sambil ummi die betulakn tajuid.....si ayah pulak berzikir sambil drive, seronok kan.....
sambil drive sempat suami kak rahimah bergurau, ajak saya pergi maydin sesama nak belanja stokin...hjahhahahaha, ( dalam hati stokin sya nipis ke? heheheh, x la saje je suami kak rahimah tu..)
hhahhahahaa
gle sweeet die layan anak2, mungkin itu pendekatan cara islam yg die sampaikan kpd anak. kan org ade ckp " segalanya bermula dr rumah" . ank2 die kecik2 lg da hormat org tua, sopan je.... seronok be apart of them, terubat rindu kat mak n abah.....hehheehe

ok.....back to the open house. sy dan kak rahimah jd org terakhir meningglkan tempt tu sbb rupe2nya laki die yg handle open house  AL IKRAM tu. jd dpt la berkenaln dgn ramai org yg baru balik dr overseas seprti australia, san francisco dan london.......seronok cr hidup dieorg

cerita rakan2 manipal plak......
mereka ckp, mereka x dpt nak contct sy sbb terlmpau sibok sampai kdg2 mkn 3 hari sekali.....really!!!! mule2 saya mnunjukn muke x percy, then, yg lain pon ckp bende yg sma......dlm hati saya patut la kurus....mereka hebat !!! sbb walaupon ptg tu ade exam, mereka sanggup dtg utk menjalin ukhuwah bersama akhwat yg lain.....

seorg (pangkat makcik ckp dgn saya " awak tu ialah da'ie" pastu saya teringt salah seorg kwn pernah tanya saya apa maksod da'ie dan saya masih x tau apa maksodnya.... yg saya tau maksod zaujah iaitu isteri....hehhehee ( baru je bertanya kat seorg kwn )

conclusion, seronok sbb semalas- malas saya nak g open house tu akhirnya. bayk yg sy belajar. sy balik dlm kul 4 ptg dihantr oleh kak rahimah dan suami, sempat singgh kat masjid di ALOR GAJAH utk solat zuhur.......

AHAD SAYA DIISI DEGN AKTIVI YG HEBAT :)

https://www.facebook.com/IKRAM.Melaka
tgok la bergiat aktif lg.....hehheehe

No comments:

Post a Comment