Wednesday 16 January 2013

ditaman taman syurga

aku sedang berguru
berguru dgn seorg yg sgt aku kagumi
luaran nmpak biasa tetapi setelah mengenalinya sungguh hebat peribadinya
titisan demi titisan airmataku mengalir kesedihan kerana akan berpusah dgn nya
aku x tau apa yg dia rasakn
sungguh
perasaan sayang itu sgt sayu....
esok hari last untuk sem ni saya bersama dia
dia adalah kak ana
: dia ajar saya himmah dalam hidup
dia ajar saya redha dijalan allah
dia ajar saya berjuang di jalan allah
dia ajar saya menyanyangi mujahid yg lain
dia ajar saya membelanjakn harta dijalan yg betul.

allahuuuu....
sewaktu saya menaip post ni, airmata seperti mahu mengalir
saya nampk keikhlasan nya dalam menjalankn perintah allah
keikhlasannya bersedekah
dia sanggup lakukn apa je untuk surau tercinta kami.
subhanaallah....
saya belum pernah melihat wanita seperti itu
selalu remind saya byk perkara yg saya x sedar

saya seorg pemerhati.....
saya berazam untuk menjadi seperti dia
byk yg perlu saya pelajari
terutama dari seorg yg ALLAH anugerahkan sifat mulia seperti dia
saya akan rindukn dia
x dpt saya selindung perasaan sayu ini
saya nak spend masa saya dgn dia sepenuhnya
saya x pernah rasa mcmni
well done kak!!!!!!
akak berjaya menjalankn dakwah keatas saya yang keras n degil ni.

in shaa allah
saya akan menjadikn akak sebagai kayu ukur
utk menjDI muslimah sejati
bidadari syurga
dan lebih tetap pendirian

sungguh ....
sem praktikal ini sem yg awesome
allah kirm naqibah yg menbimbing saya secara tidak langsung menjadi kakak saya

sungguh
sangat sedey,
sem ni saya jumpa ahli2 syurga yg sangat hebat
x setanding dgn sayaa walau seinci
terpaksa berpisah dgn mereka ini membuatkn saya sayu
mereka sem last disini
mereka harus mengejar cita2 mereka
dan sya juga.

saya fikir saya akan sedey keseorg tanpa sahabt2 saya
tp allah tahu kemmpuan saya
dia kirimkn ahli2 syurga yg lain mendampingi saya
indahnya perancangn allah

saya menulis pasal kak ana ini sbb dia x akan bc blog saya
bg saya, pujian akn membunuh hati
lahirnya ujub dan riak...
saya yakin akak tidak akan sifat2 itu tapi
saya tetap akan jaga
demi kesucian hati kita

maaf jika post kali ni annoying
tp itu YG saya rase...

dari yang daif: cikturtle24.blogspot.com


No comments:

Post a Comment