Monday 7 January 2013

Allahu Allah....

aku tertanya tanya.....
kenapa aku yang Allah pilih untuk die
kenapa aku yang Allah pilih utk perbaiki die
menasihati die
membimbing die
kenapa aku????

(airmataku mengalir panjang)

sungguh, amat kerdil tubuh ini
amat hebat dirinya berbandingku
amat hebat dia dimataku
kenapa aku yang kau pilih Allah??

aku menasihatinya seperti ak penuh ilmu didada
aku menasihatinya seperti aku sempurna dan ma'sum
Allahuakbar...... Allahuakbar.... Allahuakbar....

duhai insan bernama insan
sungguh aku sebenarnya sedang menasihati diriku sendiri
sungguh ak sedang memberi peringatn untuk diriku sendiri
sungguh aku sedang menyindir diriku sendiri atas segala dosaku sendiri

ya rabbb... kuuuuuuu
kenapa aku yang kau pilih
aku x layak utk menasihatinya
sedang aku masih melakukannya
sedang ak masih lagi berusaha utk berubah
sedang ak masih mencari kekuatan utk diriku sendiri

kisahnya sama sepertiku
"looser"
"negetive thinking"
"does not have confident" 
"depress"
"felt down"
i feel it before
its hurt
very hurt
hanya airmata penawar sementara

percayalah tidak didatangkn 1 dugaan itu untuk sia2
dibalik kekuatan allah kirim beribu dugaan
dibalik sekeping senyuman
allah kirim berjuta kepahitan
dan ingat lah..
hidup ini bukan putaran
putaran yg hanya memainkan lagu2 gembira, lagu2 cinta
ini putaran sebenar!!!!!!
putaran hidup yg penuh pancaroba
utk menuju jannah
untuk menuju kampung abadi
 subhanaaalah...

mereka bertanya
"menagpa kau seperti tiada maslah"
perlukah ak hebohkn ???
perlu ak mempertontonkn kekuranganku
perlu kah???
jika pertontonkan masalahku
aku seperti mengikis kekuatanku
seperti menghebohkn kekurangnku
dimana ak mahu cari kekuatan lagi????
biar ak simpan sendiri
selagi mampu hati ini
biar ak simpan
utk kekuatan diriku sendiri

syukur
masih ada airmata utk menemani diri
masih ada alquran penenag jiwa
masih ada kalam ALLAH pemujuk hati
masih ada kisah para anbiya'
sebagai penguat ruhani
..............
alhamdulilah
alhamdulilah
alhamdulilah

T_T


ll

 


 

Dari yg daif: cikturtle24.blogspot.com

No comments:

Post a Comment