Sunday 30 December 2012

ak yakin!!!!!!!!!

assalamualaikum......
minggu ni saya diuji dgn 3 perkara yg memeningkn sehingga 2 butir jerwt pon timbul, huhuhu. sweet je jerawat ni terletak kat dagu... haha

perkara pertama adalah pembina mengadakanrogram pada 27 n 28 disember yg dibuat di ayer keroh atas usul sy sbb kerete sy x boleh pergi jauh kuar dr melaka.

perkara kedua, ikram juga buat program yg sama 27 n 28 di masjid saidina ali di ayer keroh. see!!!!!!! waktu yg sama

perkara yg ketiga mak saya sakit n saya rasa nk balik walaupon sume org x bg balik iaitu pd 27 ari bulan.

which one shold be first ???

mestilah fisrt tu mak lan?, tp alhamdulilah ALLAH ringankn pg jumaat tu dgn berita mak da sihat n abh kata jgn balik smbil lawak2 nnt abis duit abh..hahahhaah. jd tinggal 2 pilihan yg dimana mereka2 asyik sms sy dr semalm... dihati sy nak joint ikram sbb nye mereka dulu approach sy n niat sy nak bersendiri dgn x da sapa2 yg saya kenal di kem tu nnti, yp pembina amat2 memerlukn sy, sapa yg nak drive nnt, sapa yg arrange progrm kat sana? mcm persoaln. setelah buntu. allah beri lagi kelonggarn, one of kwn dr pembina ckp x pe drive da ada n ila pergi la joint ikram... huuuuuuu, sebelom tu saya memng da xplain kat dieorg sy adalah ahli ikram sejati haha, sbb mereka susah payah membimbing saya n sy ikut program pembina sbb sy rasa ilmu yg sy dpt x cukup, jd saya joint semua program... hehe dan mereka paham.... alhamulilah.

seperti yg saya jangka sy x da kwn disana sedangkn mereka semua bergeng... tp saya happy sbb mereka semua panggil sy utk berbual bersama. pkul 5.30 dr ofis sy terus kesana bermula dgn taaruf smpai ke magrib. selepas mgrib mkn dan selepas isyak ada ISK slot 1 pencermah dr mmu digabungkn akhawat n ikhwah didlm 1 dewan yg besar. selesai progrm kul 11 dan kami bersiap siap utk tido.

jam menunjukn pkul 8.30 pagi ISK slot 2 bermula sampai kul 10.30 rehat jap start ISK slot 3, sgt2 best sampai kami semua menitiskn airmata sebak akn perjuangn nabi kita. selesai ISK makn time, sy cr org yg x kenal utk dudk mkn sama sbb pertama dpt ramai kenaln kedua x de adegan suap2 (maaf yer saya x bole suap2 ni rase lain pulak hehe).

petangnya pulak slot IPK nie supperb punya best.......
td da penat nanges, skung ni tips2 bangkitkn semangat, tgok dugaan kak muni berbnding saya yg kerdil ni...huhuhu, malu je, share surah2 yg awesome, dan yg penting kata kak muni jd diri kita.

habis prog kul 6 dn kami balik, mlmnya saya xcited sgt g surau bercerita dgn kwn2.. hahahah.... esk plak iaitu hari ahad kwan sy ajak ke majlis taklim. seronok n kagum sebb budak umur 12 tahun da menyampaikn taklim, byngkn kita ni... huhu.

i wonder y ALLAH choose me to attend all these activity,
i have done a lot of sins
i have a bad attitude
im the weakers
im the looser
im not capable to be a good person n make others happy

i believe there's a reason y ALLAH choose me
im keep wondoring n y know ALLAH will show the answer someday.

thanks for the tarbiyah sungguh taman syurga didunia itu adalah majlis ilmu dan barang siapa yg tau tetapi tidak terdetik dihatinya utk mehadiri sungguh amat rugi org itu.
semangat nak jd naqibah... teeettttt ... tipu je, hahhahah. hamba yg hina ini x layak.

wassalam.
perancqngan allah itu pasti indah.
kita yg akn meraskn manisnya,
jd peduli apa org kata.

1 lg!!!!!!
 islam itu datang dgn asing, dan akn pergi juga dgn asing. berbahagia kamu menjadi asing.. hee

No comments:

Post a Comment